Lokace: Mapy.cz

Cesty na této skále

• AKADEMICKÁ SPÁRA, VIIa

JZ komínem na vklíněné balvany mezi věží a masívem. Šikmou spárou vlevo do sedla, rozporem a stěnou na vrchol. Jaroslav Houser, Zdeněk Hubka, 10.6.1972

• JITRA JSOU ZDE TICHÁ, VIIa

Jako „Rychlovka“ na velký balkón. Pravou spárou v JV stěně přes převis, dále komínem, koutovou spárou a převislou spárou vzhůru na předvrchol, převisem na vrchol. Miroslav Michlík, Petr Laštovička, 1.7.1987

• NÁHORNÍ CESTA, V

Z masívu od Z kolem borovice sestup na římsu. Překrok a vpravo spárou na vrchol. Manfred Kühn, Zdeněk Kropáček, 23.3.1980

• PONURÁ SPÁRA, VIIa

Jako „Akademická spára“ vzhůru (nebo z masívu sestup do náhorní stěny na vklíněný blok). Levou spárou do sedla mezi předvrcholem a vrcholem, lehce na vrchol. Miroslav Michlík, Petr Laštovička, 1.7.1987

• POŠTOLČÍ CESTA, VIIb

Vpravo od J hrany koutem a stěnou k balvanu. Vlevo do stěny (1.K). Šikmo doprava stěnou ke 2.K a hranou k 3K. Traverz doprava a spárou na vrchol. Jaroslav Houser, Zdeněk Hubka, Jiří Havlák, 2.7.1972

• PŘESKOK, 2

Od SZ z masívu sestup na plošinu a skokem na vrchol. D. Nehasil, J. Svoboda, V. Nehasil, Pavel Henke, 7.10.2001

• RYCHLOVKA, V

Vpravo v JV stěně komínem na velký balkón v masívu. Levou spárou v JV stěně, výše jako „Poštolčí stěna“ na vrchol. Miroslav Michlík, Petr Laštovička, 1.7.1987

• STARÁ CESTA, III

Z masívu do sedla a krátkou hranou na vrchol. G. Seifert, P. Sallinger, 15.5.1971

• VOSÍ SPÁRA, VIIa

Středem JV stěny na plošinu, přes převis do žlabu a na balkón. Komínem na šikmou plošinu (kruh). Koutem a komínem na vrchol. Zdeněk Hubka, M. Radvanovský, Petr Zeithammer, 29.8.1971

• HRANOSTOJ, RP VIIIb

Z jižního předskalí podél JZ hrany přes 6K a dvoje hodiny na vrchol. Robert Hes, Jan Smejkal, Jiří Chocholoušek, Hynek Cholasta, Lucie Sobotková, 26.9.2021