Lokace: Mapy.cz

Cesty na této skále

• STARÁ CESTA, I

Z masivu sestup komínem na římsu, překrok na hranu a tou na vrchol.

• JIHOVÝCHODNÍ CESTA, V

JV komínem, ke konci a vlevo stěnou na vrchol. Heinz Weigel, Helmut Weigel, 15.9.1968

• LEHKÁ CESTA, III

Z plošiny v J stěně komínem na polici. Traverz doprava a jako „Jihovýchodní cesta“ asi 5m vzhůru, pak vlevo žlabem a stěnou na vrchol. Jaroslav Houser, 17.7.1976

• MISTR KLUSU V TRUSU, VIIIb

Napravo od cesty „Útěk přes terasy“ stěnou přímo přes 2 K a nakonec zprava hranou na 1. terasu. Vlevo od terasy krátkou trhlinou k 3. K a položenou stěnou přímo vzhůru na 2. terasu (stanoviště). Cestou „Útěk přes terasy“ na vrchol. Robert Hes x Jiří Chocholoušek x Petr Slanina, 30.8.2017

• ÚTĚK PŘES TERASY, VIIIa

Z cesty na údolní straně středem JZ stěny vzhůru k sokolíkovému zářezu, tím na terasu. Vlevo lámavou stěnou a sokolíkem na 2. terasu. Převislou stěnou a komínem na velkou terasu, koutem k velké polici a širokou spárou na pilíř. Jako „The Nose“ hranou bez stavění na vrchol. Zbyněk Votoček, 4.4.1987

• TOKÁŇSKÉ POVĚSTI, VIIIb

Asi 6m vpravo od cesty „The Nose“ koutem a sokolíkovým zářezem přes kruh na polici (2. kruh). Stěnou šikmo vlevo na balkón a vlevo hranou spáry a stěnou přes 3. kruh na polici (4. dodatečný kruh). Převislou stěnou na velkou terasu. Stěnou a spárou přes 5. kruh na balkón, šikmo vlevo na další polici (6. kruh). Vzhůru na další polici a traverz doprava k 7. kruhu. Stěnou na vrchol. Jürgen Höfer, Manfred Vogel, Heinz May, F. Jost, Steffan Vogel, 28.4.19961

• THE NOSE, VIIIc

Od paty údolní (SZ) stěny koutem na konec a traverz doprava do díry (kruh). Spárou přes převis a mírně doleva ke 2. kruhu. Postavením přes převis a trhlinou k 3. kruhu. Přímo, pak vlevo podél spár na pilíř k 4. kruhu. (Postavením) a hranou (5. kruh) na vrchol. Bernd Arnold, Günter Lamm, J. Gruse, 14.5.1977

• PRST V NOSE, IXc

Vlevo od „The Nose“ po stupních hranou přes kruh na polici. Stěnou a spárou přes 2. kruh na balkón. Spárou jako „The Nose“ na polici a v koutě k 3. kruhu. Přes převis a sokolíkovou spárou (4. dodatečný kruh) na velkou terasu. Jako “Tokáňské pověsti“ na vrchol. Jürgen Höfer, Manfred Vogel, 20.6.1996

• HRADY S PÍSKU, Xa

Cestou „Paběrek“ ke 2. K. Doleva na balkon a S hranou přes 6 K přímo k vrcholové knize. Jiří Chocholoušek x Vladislav Nehasil . 4.9.2016

• PABĚREK, VIIIc

Jako „Dlouhý kout" k začátku koutu. Vpravo spárou přes kruh ke 2. kruhu. Šikmo vpravo k převislé spáře cesty „The Nose" a tou na vrchol. Jürgen Höfer, Falk Anderssohn, 10.4.1999

• DLOUHÝ KOUT, VIIa

Z balvanu na SZ straně stěnou na polici. Sokolíkem pod převis a traverz doleva do výklenku. Komínem a soustavou spár ke kruhu. Spárou přes převis do sedla a stěnou na vrchol. Jaroslav Houser, Zdeněk Hubka, Jiří Havlák, 21.8.1976

• KEIN STRESS, RP Xb

Levá část Tetřeví výspy. Vpravo od „Tokáňské spáry" hranou přes 1. a 2. BH sokolem přes převis, vpravo 3.BH a přímo přes 4. BH do vhloubení, traverz vpravo na hranu a tou na vrchol. Tomáš Sobotka, Pavel Henke, 10.7.20161

• TOKÁŇSKÁ SPÁRA, IXc

Levá část Tetřeví výspy. Z terasy v SZ stěně prstovou spárou rozšiřující se v komín (2 kruhy) na vrchol. Bernd Arnold, H. Kamutski, 21.10.1986

• S BOHEM, Xb

Levá část Tetřeví výspy. Z terasy SZ stěny, 10m vlevo od „Tokáňské spáry" převislou stěnou přes 7 BH ke slaňovacímu kruhu. Pavel Henke a Tomáš Sobotka, 12.7.2015 (Cesta věnována památce Zbyňka Rosendorfa)

• ZAMILOVANÁ CESTA, Xb

Levá část Tetřeví výspy. Nástup cestou „Mikulášská trpělivost" a dále stěnou vpravo přes 4 BH, nad 4. BH šikmo vlevo k BH cesty „Mikulášská trpělivost" a tou ke slaňovacímu BH. Pavel Henke x Tomáš Sobotka, 5.7. 2020

• MIKULÁŠSKÁ TRPĚLIVOST, VIIc

Levá část Tetřeví výspy. Středem údolní SZ stěny z terasy koutem na pilíř a přes BH do komína a jím ke slaňovacímu BH. Radek Mikuláš x Pavel Henke, 27.8. 2019

• RUMBA, IXc

Levá část Tetřeví výspy. Ze zarostlé terasy vlevo na S straně. Napravo od „Rumové spáry“ od balvanu krátce do římsy, v ní 2 m doprava a vzhůru k 1. BH. Mírně zprava ke 2. BH a vzhůru přes 3 BH do římsy ke slaňovacímu BH. Traverz doprava do komína a na temeno. Jiří Chocholoušek x Robert Hes, Lucie Sobotková, 6. 11. 2018

• RUMOVÁ SPÁRA, VIIIa

Levá část Tetřeví výspy. Ve středu stěny zpočátku převislou spárou přes 2 kruhy ke slanění. Jan Smejkal x Vladislav Nehasil x Jiří Chochološek, Robert Hes, 16.9.2018

• SPLAŠENÁ GUMA, VIIIc

Levá část Tetřeví výspy. Spárou přes 2 BH přímo do spáry cesty „Koks pro kazatele“ a tou ke slanění. Pavel Henke, Pavel Bechyně, 5.8.2019

• KOKS PRO KAZATELE, Xb

Levá část Tetřeví výspy. V levé části masívu, vpravo od předskalí převislou stěnou přímo přes 2 BH k 3. BH. Nad ním vpravo a spárou, místy stěnou do komína a jím na vrchol ke slanění. Tomáš Sobotka a Pavel Henke, 14.9.2015

• DOLCE STIL NOVO, Xc

Levá část Tetřeví výspy. Vlevo v S stěně, nalevo od cesty „Koks pro kazatele“, z předskalí stěnou přes 6 BH do police ke slaňovacímu K. (od 4. BH zleva). Robert Hes x Jiří Chocholoušek x Vladislav Nehasil, 17.8.2018

• STARTOVNÍ ČÁRA, IXa

Levá část Tetřeví výspy. Úplně vlevo v údolní SZ stěně z terasy přímo stěnou na polici a přes BH trhlinou do spáry rozšiřující se v komín. Pavel Henke, Pavel Bechyně, 5.8.2019